Jakso 10 – Arvo

Jakso 10 – Arvo

Jaksossa palattiin Leanpodin ensimmäisen jakson ajatuksiin, jossa puhuttiin systeemitason ajattelusta, jonka Deming on kuvannut alla olevan kuvan mukaisesti. Kuvasta on hyvä huomata Consumer Research osuus, mikä tarkoittaa jaksossakin esiin tullutta markkinan tutkimista sekä asiakkaan tarpeiden ymmärtämistä, joista saatujen tietojen ja ymmärryksen pohjalta aloitetaan suunnittelemaan tuotteet ja palvelut, sekä valitaan toimittajat ja luodaan tarvittavat tuotannon prosessit.

Lähde: Deming, W. E. 1982: Out of the Crisis. Massachusetts Institute of Technology Central for Advanced Engineering Study. Cambridge. USA.

Linkki kirjaan: https://qkk.fi/tuote/out-of-the-crisis/

Jaksossa palattiin myöskin Leanpodin ensimmäisessä jaksossa esiin tulleeseen Toyota Production System (TPS) käsitteeseen sekä siihen, että yleisesti tuntemamme Lean ymmärretään TPS mukaisesta toiminnasta. Kuten alla olevassa Amasakin kuvassa on esillä ja korostettu, TPS onkin vain yksi osa koko Lean ajatusta.

Lähde: Amasaka. 2015: New JIT, New Management Technology Principle. CRC Press. USA

Linkki kirjaan: https://qkk.fi/tuote/new-jit/

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *